Marknadsföring

Lågprishandlaren: ”Vill du bli en europeisk spelare måste du satsa på Tyskland”

2020-02-12
Den ledande aktören i Norden inom lågprissegmentet av hem- och fritidsprodukter är ...

Från uppstickare till utmanare: Lidls framgångsresa i Sverige

2019-12-10
Tysk-Svenska Handelskammarens fullsatta julfrukost handlade om förändring när deltagarna fick följa med ...

Julfrukost: Lidls varumärkesresa (fullbokat)

Vad har tagit Lidl från att vara en okänd uppstickare på den ...

Ger nya kontakter

2019-08-07
– 2019 blir superlativernas år, säger Michael Pöllmann, försäljningsdirektör på Messe München...

Stuguthyrning till tyska Sverigefans med extra mycket kärlek

2019-06-11
Trenden håller i sig: Tyskarna drömmer om den svenska idyllen i form ...

DSHK-lunch med Iris Müller, Tyska Turistbyrån

Vilka strategier används för att marknadsföra Tyskland respektive Sverige som semesterland? Hur ...

DSHK-lunch med Max Kalbfell, BMW

Går det att driva framgångsrika nordiska marknadsföringsprojekt eller ska alla marknadsaktiviteter hanteras ...

Frukostseminarium: Marknadsför ditt företag på rätt sätt med podcasting

Allt fler företag väljer att marknadsföra sig med hjälp av poddar. Men ...

Hannover Messe 2019: Ta chansen till nya affärsmöjligheter

2018-11-20
Energimyndigheten anordnar en samlingspaviljong för svenska små och medelstora företag med energilösningar ...

Home office day – en ny trend i Tyskland?

2018-11-13
Fler och fler tyska företag gör distansarbete möjligt för sina anställda. Enligt ...
Prenumerera på Marknadsföring