Blaue Grafik mit Kreisen und Menschen in der Mitte

Foto: Messe München

TrustedTargeting: Messe München satsar på digital tjänst – nå 3 miljoner företag

2020-04-21

Social distansering, inställda evenemang och framflyttade mässor. I coronatider får digitalt nätverkande och digital marknadsföring större betydelse. Messe München erbjuder en tjänst med chans att nå över 3 miljoner företag.

Hundratals svenska företag skulle ha ställt ut på vårens branschmässor i Tyskland som antingen blivit inställda eller framflyttade till följd av coronavirusets spridning. Dessa företag riskerar nu att gå miste om mångfaldiga affärsmöjligheter som mässdeltagandet skulle ha skapat. Tills de fysiska mötesplattformarna kommer att kunna genomföras igen måste utställare och besökare gå nya vägar för att vårda sina affärsrelationer och hitta nya potentiella kunder.

Messe München, en av världens största mässarrangörer, erbjuder en digital tjänst – TrustedTargeting – som ger företag tillgång till ledande B2B-beslutsfattare och hjälp att online hitta relevanta kunder och nya målgrupper.

Företag behöver inte vara utställare

– TrustedTargeting använder sig av högkvalitativa och mycket specifika persondata från mässans världsledande evenemang. Företagen har möjlighet att nå mer än 3 miljoner beslutsfattare inom 19 branscher världen över, helt i enlighet med dataskyddsförordningen, säger Marion Freitag, projektledare på Tysk-Svenska Handelskammaren som representerar Messe München i Sverige.

För att ta del av TrustedTargeting behöver man inte vara utställare, tjänsten erbjuds till alla företag och organisationer. Strategin väljs efter kundens målsättning: öka företagets varumärkeskännedom eller driva trafik till webbplatsen och generera leads? När kunden har definierat sina mål och levererat material skapas en skräddarsydd marknadsföringskampanj som genomförs i utvalda digitala kanaler som Linkedin, Facebook och Google Display.

Ett flertal internationella företag och organisationer har redan använt sig av TrustedTargeting, både i samband med mässdeltagande och oberoende av det, enligt mässan.

Referenser och information om tidigare kampanjer finns att läsa på TrustedTargetings hemsida.

Kontakt

Marion Freitag

Mässor

Telefon

+46-8-665 18 23