
Dags att ta nästa steg?
Vill du etablera ditt företag på den tyska eller svenska marknaden? Vill du öka din export eller bygga ut din verksamhet i Tyskland eller Sverige? Vi hjälper dig att göra bättre affärer.
Produkten Acetrack mäter acetonnivåer i utandningsluften.
Foto: Deversify/Unsplash
Deversifys grundare Åsa Lang och Anders Murman.
Foto: Deversify
Deversify AB är ett svenskt forsknings- och utvecklingsbolag som grundades 2016 av Anders Murman och Åsa Lang. Företaget utvecklar mobila elektroniska enheter och appar som ger kunden verktyg att kunna övervaka såväl sin individuella hälsa som eventuella kroniska sjukdomar. Nu står den tyska marknaden på tur.
Företaget har som mål att på en internationell marknad vara den ledande leverantören av mobila hälsoprodukter för förbättrat, faktabaserat välmående hos konsumenter. Bland produkterna märks bland annat Acetrack, som mäter acetonnivåer i utandningsluften, vilket är bra information för den som vill ha koll på fettförbränningen och/eller gå ner i vikt.
Möjligheten att själv kunna upptäcka hälsoproblem ger i sin tur förutsättningar att förbättra sin hälsa och öka välbefinnandet. Acetrack säljs som hårdvara med tillhörande mjukvara via e-handel och återförsäljare.
Deversify har anlitat Tysk-Svenska Handelskammaren som rådgivare kring den tyska marknaden med särskilt fokus på en marknadsanalys samt att identifiera möjliga samarbetspartner. Nästa steg i samarbetet tar sikte på kontaktetablering och partnerskapsdialoger.
– Det har varit ett nöje att arbeta med handelskammaren under vår europeiska expansion och marknadsetablering i Tyskland. Tack vare Tysk-Svenska Handelskammaren har vi fått dörrar öppnade för oss i Tyskland som det hade varit svårt att ens kunna knacka på utan kammarens expertis och fingertoppskänsla, säger Anders Murman, vd på Deversify.
Telefon
+46-8-665 18 12