Foto: Pixabay/Stan Kemp/flickr.com

Frukostseminarium: Lyckas med e-handel i Tyskland

Funderar du på att börja sälja dina produkter på den tyska e-handelsmarknaden? Denna frukost ger dig kunskaper i vad som gäller för att ta första steget oavsett om du är verksam inom B2C eller B2B.

Handeln växer varje år och allt fler företag väljer att sälja sina produkter online även utanför Sverige. Samtidigt brister många e-handelsföretag när det gäller konsumentlagstiftning, informationskrav på hemsidan, moms och krav på förpackningar. Seminariet kommer att innehålla råd, inspiration och framgångstips. Våra experter går igenom viktiga kulturella skillnader och vad som gäller juridiskt. Seminariet hålls delvis på engelska.

Tyskland i fokus
   
Program  
08.30 Registrering och frukost
09.00 Den tyska e-handelsmarknaden - så fungerar den
Marknadstrender, konsumtionsvanor och köpbeteende, tysk konsument- och marknadsföringslagstiftning, märkning och förpackningskrav, momsfrågor, betallösningar, hemsida och kundtjänst.
Ninni Löwgren, avdelningschef, Market Entry & Business Development, Tysk-Svenska Handelskammaren
Femina Gumz, jurist med ansvar för e-handelsfrågor, Tysk-Svenska Handelskammaren
10.00 Kaffepaus
10.10 How to Reach the German Customer - Distribution and Direct Marketing
  Janne Kouvo, försäljningsansvarig för Deutsche Post Nordics
  Sonja Slottke, seniorexpert internationell direktmarknadsföring för Deutsche Post AG
11.00 Tid för frågor
11.10 Seminariet avslutas
   

 

Sonja Slottke, Deutsche Post

Sonja Slottke arbetar för Deutsche Post i Bonn. Hennes fokus är dialog-marknadsföring och hon är rådgivare till Deutsche Posts olika europeiska säljteam när det gäller direktmarkandsföring, mailutskick, katalogutskick och multi-kanal-utskick. Sonja kommer att berätta hur du får bra resultat på dina marknadsinvesteringar i Tyskland. Vi får ta del av kundcase och se hur lyckade kampanjer kan se ut för att attrahera den tyska köparen. Sonja föreläser regelbundet på e-handelsseminarier och medverkar på workshops runt om i Europa.

 

Janne Kuovo, Deutsche Post Nordics

Janne Kouvo är försäljningsansvarig för Deutsche Post Norden. Han arbetar dagligen med att  ta fram distributionslösningar för paketförsändelser och Cross-Border Mailings för kunder inom alla olika branscher. Han kommer att ge oss en bild av vilka de största distributörerna är i Tyskland och vad du måste tänka på vid val av distributör så som om du har eget lager, värdet på dina försändelser och förstås vikt och frekvens. Vi får också se exempel på några olika upplägg för såväl B2C som B2B.

 

Anmälan och pris

Deltagaravgift 650 kronor för medlemmar i Tysk-Svenska Handelskammaren, Svensk Handel och Svensk Digital Handel. Övriga betalar 1 050 kronor. Moms tillkommer. Vid avbokning fem dagar före seminariet eller senare debiteras hela beloppet, men platsen kan överlåtas. Frukost ingår i priset. Antalet platser är begränsat.

Välkommen att anmäla dig här!

08:30
arrow_forward
11:10
27 apr
2016
Tysk-Svenska Handelskammaren
Valhallavägen 185
Stockholm

I samarbete med