Foto: Unsplash

Frukostseminarium: Marknadsför ditt företag på rätt sätt med podcasting

Allt fler företag väljer att marknadsföra sig med hjälp av poddar. Men hur går det egentligen till? Vad måste jag som företag tänka på? Och hur skiljer sig Sverige och Tyskland åt när det gäller denna relativt nya marknadskanal?

De senaste åren har poddlyssnandet i Sverige ökat markant. Ökningen av lyssnandet på poddar och ljudböcker ingår i en ljudrevolution som förändrar marknadsföring och PR. Allt fler företag och myndigheter väljer att prova podcasting som en marknadskanal för att nå ut.

Under denna frukost berättar Peter Callius, affärsområdeschef för media på Kantar Sifo, om podcastutvecklingen i Sverige de senaste åren och jämför den med Tyskland. Lars Carlén, podcaststrateg och reporter på produktionsbolaget Tonträff, ger oss konkreta exempel på hur arbetet går till. På plats finns också den färgstarke gästgivaren Carl Jan Granqvist, ägare av Saxå bruk i Värmland, som tillsammans med Lars skapat podcasten "Värmländska smaker" med syftet att vidareutveckla den regionala måltidsturismen i Värmland och Grythyttan. Hur producerades Värmländska smaker, hur hittade de rätt tonfall för innehållet och hur fick de såväl målgrupp som massmedia att upptäcka den?

Välkommen till en intressant frukost med oss!

 

Program

Kl 08.30 Registrering och frukost
Kl 09.00 Föredrag "Marknadsför ditt företag på rätt sätt med podcasting"
Kl 10.15 Seminariet rundas av

 

Peter Callius är affärsområdeschef på Kantar Sifo sedan 1995. Han har under många år forskat på marknadsföring, olika marknadsföringskanaler samt konsumentbeteenden. Han är utbildad på Poppius journalistskola samt RMI Berghs.

 

 

Lars Carlén är podcaststrateg och grundare av produktionsbolaget Tonträff. Han har producerat flera uppmärksammade poddar och en av dessa är Värmländska smaker. Lars är fil. mag. i Medie- och kommunikationsvetenskap, han har skrivit för Finanstidningen, Internetworld och flera andra tidningar och är författare till boken ”Varumärket på Internet” och medförfattare till boken ”Bli en varumärkesbyggare” (båda på Liber).
 

Carl Jan Granqvist var under 30 år gästgivare och källarmästare vid Grythyttans gästgiveri. Sedan 1984 äger och driver han Saxå bruk i Värmland. Han är ledamot av Gastronomiska Akademien, hedersdoktor i måltidskunskap vid Örebro universitet samt ledamot av Kungliga Skogs- och lantbruksakademien. Carl Jan har gett ut ett antal böcker, han är vinexpert i P4 Extra och har deltagit i Biggest Loser VIP.


Övrigt
Seminariet är kostnadsfritt för medlemmar i Tysk-Svenska Handelskammaren och inbjudna gäster och vi börjar morgonen med att bjuda på frukost. Icke-medlemmar samt no-show debiteras 500 kronor + moms. Antalet deltagare är begränsat.


Är du inte medlem? Här kan du läsa mer om vad det innebär att vara en del av vårt nätverk och ansöka om medlemskap.


 

08:30
arrow_forward
10:15
29 mar
2019
Tysk-Svenska Handelskammaren
Valhallavägen 185
Stockholm