Foto: Visual Hunt/Deutscher Bundestag/Thomas Trutschel/photothek.net/Pixabay

Frukostmöte: Inför tyska valet

Välkommen till ett frukostmöte kring läget i Tyskland före förbundsdagsvalet den 24 september.

Vad måste nästa förbundskansler ta itu med? Hur ser slutspurten ut för de olika partierna? Vilka koalitioner är mest sannolika, vad visar de senaste opinionsmätningarna? Tysk-svenska journalisten Karin Bock-Häggmark modererar ett samtal mellan korrespondenterna Helmut Steuer och Jan Lewenhagen samt ekonomen Hubert Fromlet.

För vem
Seminariet riktar sig till Tysk-Svenska Handelskammarens medlemmar och nätverk.

08.00 Registrering och frukost
08.30 Diskussion
09.30 Mötet avslutas

• Helmut Steuer, Nordenkorrespondent för bl a Handelsblatt
  • Jan Lewenhagen, fd Tysklandskorrespondent för Dagens Nyheter, aktuell med boken ”Kanslern som kom in från kylan”
  • Hubert Fromlet, affilierad professor vid Linnéuniversitetet och Senior Advisor vid Tysk-Svenska Handelskammaren
  • Karin Bock-Häggmark, frilansjournalist, moderator

Anmälan
Evenemanget är kostnadsfritt och vänder sig till dig som är medlem i Tysk-Svenska Handelskammaren. Vi bjuder på frukost. Antalet deltagare är begränsat. Vid no-show debiteras 500 kronor + moms. Har du intresse av att delta men inte har fått inbjudan eller inte är medlem? Välkommen att kontakta Marisa Schneider.

Blev du nyfiken på vad ett medlemskap innebär kan du läsa mer här.