DSHK-lunch med Iris Müller, Tyska Turistbyrån

Vilka strategier används för att marknadsföra Tyskland respektive Sverige som semesterland? Hur påverkar hållbarhet och andra aktuella trender hur vi reser? Och vilka är svenskarnas favoritmål i Tyskland?

Nu är det dags för sommarutgåvan av våra DSHK*-lunchen! Vi välkomnar Iris Müller, marknadschef på Tyska Turistbyrån, som gästtalare. Hon kommer bland annat ta upp följande frågor:

 

 

  • Turistnäringens betydelse för Tyskland och Sverige
  • Marknadsföringsstrategier för länderna
  • Aktuella trender på resemarknaden och effekterna av dessa
  • Svenskarnas 10 favoritresmål i Tyskland

Välkommen till bords och att diskutera med andra tysktalande chefer om vart turistnäringen är på väg!

Anmälan och kostnad
Deltagaravgift för föredrag och lunch (inkl. alkoholfri dryck och kaffe) är 396 SEK + moms. Antalet platser är begränsat. Ingen återbetalning vid no-show.

DSHK*-luncherna äger rum varannan månad, de hålls på tyska och ger dig som tysktalande chef möjligheten att skapa och vårda kontakter med andra tysktalande chefer inom vårt nätverk.

Nästa DSHK-lunch äger rum tisdag den 3 december 2019.

 

*DSHK=Deutsch-Schwedische Handelskammer

12:00
arrow_forward
13:45
4 jun
2019
Tysk-Svenska Handelskammaren
Valhallavägen 185
Stockholm