Linum vårdagsrum konfetti

Foto: Linum/Unsplash

Webbinarium: Linums digitala resa från traditionell handel till innovativ B2B-affär

Välkommen till årets första webbinarium där vår medlem Linum berättar om sin framgångsrika onlinesatsning!

På bara två år har det svenska designföretaget Linum ställt om hela sin affärsmodell från att vara ett klassiskt grossistföretag till ett modernt digitalt bolag, där webbshop och Amazon blivit centrala kanaler.

Det har gett resultat: Under 2020 dubblerade Linum sin omsättning i den egna webbshopen. En stor andel av försäljningen sker i Tyskland.

Varför var dessa förändringar nödvändiga? Hur har Linum lyckats att flytta en hel B2B-affär till nätet på så kort tid? Hur jobbar företaget idag med sin egen webbshop och Amazon i Tyskland, Sverige och internationellt? Hur ser framtiden ut?

Följ med på Linums resa från klassisk till innovativ B2B-affär. Vid vårt webbinarium berättar Charlotta Dahlqvist, COO på Linum, hur företaget har tagit sig an den moderna tidens utmaningar – och lyckats med det.

 

Övrigt
Webbinariet äger rum på svenska, är kostnadsfritt och riktar sig till våra medlemmar.

Blev du nyfiken på vad ett medlemskap innebär kan du läsa mer här.

 

Kontakt

Katharina Hardt

Projektledare

Telefon

+46-8-665 18 59

10:00
arrow_forward
11:00
15 jan
2021
Webbinarium
Online