Foto: Unsplash/Rusta

Frukostseminarium: Rusta Tysklandssatsar – butiksdöden till trots

Många detaljhandelsföretag ändrar sin strategi och reducerar antalet fysiska butiker med anledning av den ständigt ökande e-handeln. Men svenska Rusta går mot strömmen och expanderar kraftigt i Sverige, Norge, Finland och Tyskland.

De senaste åren har Rusta sammanlagt öppnat i snitt ett nytt varuhus i månaden och är en ledande aktör i Norden inom lågprissegmentet av hem- och fritidsprodukter. Under verksamhetsåret 2018/2019 omsatte bolaget 6,9 miljarder kronor.

Vi bjuder in till en inspirerande frukost där Andreas Bertilsköld, projektledare för Tysklandsetableringen på Rusta, berättar om företagets erfarenheter och lärdomar kring export och expansion på den tyska marknaden!



Program
Kl 08.30            Registrering och frukost
Kl 09.00            Seminarium
Kl 10.15            Seminariet avslutas

För vem
Seminariet riktar sig i första hand till svenska företag som planerar att etablera sig eller vill börja sälja sina produkter och tjänster på den tyska marknaden.

Övrigt
Vi börjar morgonen med att bjuda på frukost och möjlighet att prata med andra med Tysklandsplaner. Är ditt företag medlem i Tysk-Svenska Handelskammaren eller Svensk Handel är seminariet kostnadsfritt, icke-medlemmar samt no-show debiteras med 500 kronor + moms. Antalet deltagare är begränsat.

Är du inte redan medlem? Här kan du läsa mer om vad det innebär att vara en del av vårt nätverk och ansöka om medlemskap.

Välkommen på denna frukost som ett första steg in på den tyska marknaden!

 

08:30
arrow_forward
10:15
7 feb
2020
Tysk-Svenska Handelskammaren
Valhallavägen 185
Stockholm

I samarbete med