
Foto: Pixabay
Frukost: Så sätter du rätt pris på den tyska marknaden
Hur sätter du rätt pris på en ny marknad och vad bör du tänka på när det gäller prissättning i Tyskland? Andreas Jonason, Nordenchef för Simon-Kucher&Partners berättar om sina erfarenheter och ger konkreta tips.
För att sätta rätt pris gäller det att ta hänsyn till sina kostnader, vad marknadspriset är och vilka extra värden du kan tillföra jämfört med dina konkurrenter. Kan du som svenskt företag i Tyskland dra nytta av din "svenskhet" och gäller det i så fall i alla branscher? Den här frukosten ger dig en inblick i detta och riktar sig till svenska bolag med försäljning eller planerad försäljning på den tyska marknaden.
Andreas Jonason, doktor inom prissättning, är specialist inom strategisk marknadsföring och försäljning. Han har mer än 15 års erfarenhet från bland annat Tyskland och är en återkommande krönikör i olika affärsmagasin. Han föreläser ofta på KTH och Copenhagen Business School och nyligen har ett av hans kundcase använts som fall på Harvard Business School där han även deltagit i olika undervisningsprojekt. Simon-Kucher & Partners grundades i Tyskland 1985 och är världsledande inom prissättnings- och lönsamhetsmodeller. Bolaget har 980 anställda i 33 länder. Sedan 2016 har de kontor i Stockholm.
Program:
08.30 Registrering och frukost
09.00 Seminarium ”Så sätter du rätt pris på den tyska marknaden”
10.00 Seminariet avslutas
Frukost, anmälan och pris
Seminariet är kostnadsfritt för medlemmar i Tysk-Svenska Handelskammaren och vi börjar morgonen med att bjuda på frukost. Antalet deltagare är begränsat och vid no-show debiteras 500 kronor + moms. Icke-medlemmar betalar 400 kronor + moms.
Funderar du på att bli medlem kan du läsa mer om vad det innebär här och ansöka om medlemskap.