Foto: Hannover Messe

Sverige partnerland på Hannovermässan 2019 – så lyckas du på mässan

Vill du synas på en av världens största industrimässor? Nästa år är Sverige partnerland på Hannovermässan* i Tyskland. Det är det perfekta tillfället för svenska företag att visa upp sig för den internationella industribranschen och för potentiella affärspartners. Delta i vårt seminarium och lär dig redan nu hur ditt företag får ut det mesta av mässan nästa år.

Vi har bjudit in Marco Siebert, Director International Relations på Deutsche Messe AG, som kommer berätta vad Sveriges partnerskap innebär och varför det är din stora chans att vara med på mässan och visar upp dig för den tyska marknaden. Verena Adamheit, Market Entry-konsult på Tysk-Svenska Handelskammaren kommer dessutom ge dig råd kring mässor som marknadsföringsinstrument i Tyskland, hur man får till affärsmöten på mässor och ge dig konkreta tips på vad du bör tänka på i tysk affärskultur, risker och klassiska fallgropar som du borde undvika. 

Vi avslutar med att det svenska cleantechföretaget FMTP Power, som ställt ut på Hannovermässan i år, ger oss sina bästa råd och tips.

För vem
Detta seminarium riktar sig till tillverkande industri- och energiföretag som har intresse för den tyska marknaden och vill veta mer om en av Tyskland viktigaste marknadsföringsinstrument - mässor.

Program

kl 08.30

Registrering och frukost

kl 09.00 Verena Adamheit om det tyska mässkonceptet och
 

hur du förbereder ett mässdeltagande

kl 09.15 Hannovermässan 2019 av Marco Siebert: detta innebär Sveriges partnerskap och
 

så får du ut så mycket som möjligt av mässan.

kl 09.45 Success Story - en utställare ger tips
 

FMTP Power
VD Romain Douib berättar om företagets succé på Hannovermässan 2018

kl 10.00

Summering och frågor

kl 10.15

Seminariet avslutas. Tid för enskild rådgivning.


Talarna

Verena Adamheit är projektledare och seniorkonsult på avdelningen Market Entry & Business Development på Tysk-Svenska Handelskammaren. I sin dagliga roll hjälper hon svenska och tyska företag att etablera sig på den andra marknaden. Hon har under flera år arbetat med Hannovermässan och stöttat svenska utställare och besökare i att skapa kontakter till potentiella kunder och partner.

Marco Siebert är Director International Relations på Deutsche Messe AG i Hannover. I sin roll ansvarar han för internationell marknadsföring och publika relationer samt leder olika globaliseringsprojekt inom Deutsche Messe. Bland annat ansvarar han för det bilaterala partnerlandprogrammet inom Hannovermässan.

 

Anmälan
Detta evenemang är kostnadsfritt för medlemmar i Tysk-Svenska Handelskammaren och inbjudna gäster. För no-show debiteras 500 kronor + moms. Har du inte fått inbjudan men är intresserad av att komma? Kontakta då Marisa Schneider.

Är du inte medlem i Tysk-Svenska Handelskammaren? Här kan du läsa mer om vad det innebär att vara en del av vårt nätverk och ansöka om medlemskap.

 

*Hannovermässan är en ledande mässa för industritekniska innovationer och banbrytande lösningar inom industriell automation och IT, Industrie 4.0, energi- och miljöteknik, industriteknik, produktionsteknik och tjänster samt FoU. Varje år utnämns ett partnerland som står i speciellt fokus under hela mässan. 2019 får Sverige chansen att visar upp sig som partnerland.

08:30
arrow_forward
10:15
30 maj
2018
Tysk-Svenska Handelskammaren
Valhallavägen 185
Stockholm

I samarbete med