Iris Müller, projektledare för destinationsmarknadsföring och event, Tysk-Svenska Handelskammaren

Iris Müller blir projektledare för destinationsmarknadsföring och event på Tysk-Svenska Handelskammaren från 1 januari 2025.

Tysk-Svenska Handelskammaren stödjer turistnäringen

2024-12-10

Tysk-Svenska Handelskammaren utökar sitt tjänsteutbud inom destinationsmarknadsföring för tyska och svenska aktörer inom turism och besöksnäring. Detta som en följd av att Tyska Turistbyrån stänger sin verksamhet i Sverige.

Tysk-Svenska Handelskammaren utökar från 1 januari 2025 sitt tjänsteutbud med destinationsmarknadsföring i Tyskland och i Sverige. Denna satsning på turistsektorn är en följd av att Tyska Turistbyrån i Stockholm, en del av Tysklands centrala turistorganisation Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT), efter över 70 år upphör med sin verksamhet i Sverige på grund av den tyska regeringens budgetnedskärningar.

Tysk-Svenska Handelskammaren vill nu på ett smidigt sätt fylla det tomrum som uppstår när Tyska Turistbyrån stängs. En bred palett av etablerade marknadsföringstjänster kommer på så vis även fortsättningsvis erbjudas offentliga turistorganisationer liksom privata företag inom hotell- och upplevelsesektorn. I marknadsföringsaktiviteterna för destinationer ingår ofta att bygga relationer med researrangörer, press och influensers, organisera studieresor samt planera och genomföra evenemang riktade till dessa målgrupper.

Iris Müller får ny roll

Ny projektledare för destinationsmarknadsföring på Tysk-Svenska Handelskammaren blir Iris Müller, som i över 25 år har ansvarat för Tyska Turistbyråns verksamhet i Sverige.

- Genom att ta över personalkapaciteten på Tyska Turistbyrån förser vi marknaden med erfaren expertis inom destinationsmarknadsföring och ger samtidigt handelskammaren tillgång till ett brett nätverk av aktörer inom turistnäringen, en sektor som står för cirka 10 procent av tjänstehandeln mellan Tyskland och Sverige, säger Ralph-Georg Tischer, vd för Tysk-Svenska Handelskammaren.

Journalister och researrangörer i Sverige som hittills vänt sig till Tyska Turistbyrån kan fortsättningsvis kontakta Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) i Tyskland med turistiska ärenden.

För ytterligare information eller förfrågningar från januari 2025, vänligen kontakta:
Iris Müller, projektledare för destinationsmarknadsföring och event, Tysk-Svenska Handelskammaren, telefon: +46 8 665 18 84, e-post: iris.mueller@handelskammer.se

Mer om Handelskammarens destinationsmarknadsföring här.

 

Kontakt

Malin Johansson

Kommunikationschef

Telefon:
+46-8-665 18 64
Kontakta mig
Vi tar endast emot ärende från företag och organisationer.
Genom att skicka in formuläret behandlar Tysk-Svenska Handelskammaren dina personuppgifter. Integritetspolicy | Tysk-Svenska Handelskammaren
Ange de tecken som visas i bilden.
Den här frågan är till för att testa om du är en mänsklig besökare eller inte och för att förhindra automatiska skräppostmeddelanden.

* Obligatoriska fält