Lönekonsult

Är du lönekonsult idag och letar efter en ny utmaning i en internationell miljö? Tysk-Svenska Handelskammarens avdelning Lönetjänster söker en lönekonsult i Stockholm eller Malmö.

Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den naturliga tjänste- och serviceorganisationen för industri- och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige. Tysk-Svenska Handelskammaren tillhör det globala nätet av tyska utlandshandelskamrar, AHK, och är med cirka 1 150 medlemsföretag och drygt 60 medarbetare i Stockholm, Malmö samt Göteborg den största utlandskammaren i Sverige.

Vårt affärsområde Business Support består av tjänsteavdelningarna Lön, Redovisning, Skatt och Miljörapportering, som servar tyska och svenska företag inom sina respektive expertområden. Avdelningen Lönetjänster, som för närvarande består av 10 medarbetare, hanterar externa löneuppdrag. Uppdragen utförs huvudsakligen för tyskspråkiga uppdragsgivare enligt svenska regler och lagar samt i enlighet med SALK-reglerna. Några medarbetare är auktoriserade lönekonsulter av SRF.

Dina arbetsuppgifter

I dina dagliga arbetsuppgifter ingår löneberedningar, arbetsgivardeklarationer, betalningsservice, statistik, rådgivning, kundkontakt och information samt hantering av skattepliktiga och skattefria förmåner och rapportering av tjänstepension. Utöver det är hanteringen av utländska arbetstagare med SINK- och A1-intyg samt dokumentation del av ditt arbete.

Din profil

Du har arbetat med löner på redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning och kan självständigt hantera löneuppdrag. Kunskaper i tyska är en förutsättning då en stor del av kundkommunikationen sker på tyska.

Som person är du glad, positiv, strukturerad och noggrann, och du uppskattar samarbete mellan kollegor. Du har en stark servicekänsla och även förmågan att se fler och nya affärer. Du har lätt för att jobba med gemensamma rutiner, har ett transparent arbetssätt och är öppen inför nya utmaningar. Du är en van datoranvändare och att jobba med Officepaketet tillhör din vardag. Har du erfarenhet av att jobba med Hogia Lön Plus och Flex HRM ser vi det som meriterande.

Du har en ekonomisk utbildning eller motsvarande och dokumenterad yrkeserfarenhet som löneadministratör eller lönekonsult.

Vi erbjuder

Tysk-Svenska Handelskammarens medarbetare sitter i moderna och centralt belägna kontor. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag av både tysk och svensk kultur.

På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig en konkurrenskraftig anställning med fördelaktiga villkor.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så fort som möjligt eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Ansökan

Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt men senast 14 juni via denna länk.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Heinz Wester på JP Cornerstone, tel. +46-70-299 38 80 eller heinz.wester@jp-cornerstone.com