BookBeat söker en tysktalande kundsupport

Tysk kundsupport-stjärna, Marketing and Sales  – Stockholm

BookBeats mål är att vara ledande i kundsupport och kundupplevelse. Nu söker vi en

tysktalande kundsupport  till vårt kontor i centrala Stockholm.

Uppdraget

BookBeat växer i Tyskland och söker därför en tysktalande support till vårt second line supportteam. Det här jobbet är perfekt för dig som är en "people person" och älskar kundkontakt samt teknik och vill vara med och bidra till BookBeats fortsatta resa!

I rollen som Kundsupport fungerar du som bryggan mellan kunden och produktutvecklingsteamet. Du ansvarar för att ta emot och behandla kundärenden av olika karaktär. Ibland krävs dock en djupdykning i lite mer tekniska frågor där vi tillsammans, second line, test-team och utvecklare, löser problemet.
 

I denna roll som kundsupport kommer du spela en central roll för BookBeats fortsatta tillväxtresa i Tyskland.  Du säkerställer att våra användares behov och önskningar tas om hand och förs vidare i organisationen.

På BookBeat finns det goda möjligheter att på sikt ta en större roll och forma den utefter behov.

Du blir del av ett marknads- och försäljningsteam som arbetar med alla våra marknader men med stort fokus på Tyskland och Sverige och rapporterar till Head of Marketing and Sales.

Kvalifikationer

Du är:

• Problemlösare som förstår slutkunden och brinner för att ge bästa möjliga service

• Social person som kan hantera många olika typer av personer

• Prestigelös “doer”

• Samarbetsvillig och delar gärna med dig av din kunskap och erfarenheter

• Självgående

Vi tror att du:

• Kan tala och skriva tyska, svenska och engelska obehindrat

• Tidigare har jobbat med kundkontakt eller support mot tyska kunder

• Drivs av utmanande arbetsuppgifter och gillar när det händer saker

Det är en heltidstjänst i centrala Stockholm med start snarast möjligt

Om oss

Vi på BookBeat påbörjade 2015 en resa med målet att erbjuda Europas ledande tjänst för digitala böcker. Vi är ett startup-bolag inom Bonnierkoncernen där alla som blir del av teamet får vara med på resan och påverka hur vi utvecklas både på kort och lång sikt.

Det viktigaste för de som blir del av teamet tror vi är nyfikenhet inför användare, marknadsföring, design, böcker och ny teknik. Den nyfikenheten ska driva oss till att hela tiden testa nya saker i tjänsten och låta användarna visa oss om vi är på rätt väg. Vi har i början av 2019 växt till över 50 stycken nyfikna och engagerade "doers" och räknar med att bli ännu fler närmaste tiden.