BookBeat söker en Marketing Coordinator Germany

Marketing and Sales - Stockholm

Vi förstärker nu BookBeats marknads- och försäljningsteam med en tysktalande supertalang till rollen Marketing Coordinator Germany.

BookBeat har redan blivit den populäraste obegränsade tjänsten för ljudböcker på den tyska marknaden, men vi är bara i början av vår tillväxtresa. Närmaste åren är målet att fortsätta växa kraftigt och få hundratusentals tyskar att börja använda BookBeat. För att lyckas med det bygger vi marknadens bästa team som ska öka vår kännedom och få fler att prova BookBeat. Vi förstärker därför nu marknads- och försäljningsteamet med en tysktalande supertalang till rollen som vår Marketing Coordinator Germany.

Rollen är perfekt för dig som är i början av din karriär och vill ta de nästa stegen i en utvecklande miljö och vara med att bygga en av de största digitala tjänsterna på en av Europas största marknader. För att lyckas i rollen är du nyfiken, driven och brinner för att utveckla både dig själv och teamet du arbetar med. Du har ett genuint intresse för att förstå och skapa marknadsföring som driver tillväxt, det vill säga en mix av breda aktiviteter som skapar kännedom och är direkt konverterande - oavsett kanal. Du gillar att optimera och grotta ner dig i uppgifter och är duktig på att kommunicera både i tal och i skrift.

Vi tror att du har mellan ett till tre års erfarenhet av liknande arbete. Rätt personlighet, kompetens och driv för att utvecklas inom tillväxtdrivande marknadsföring är viktigast.

Du blir tillsammans med vår tyska Marketing Manager och Campaign Manager del av ett över tio medarbetare stort marknads- och försäljningsteam fyllt av marknadsförare, designers och analytiker. Du rapporterar till Head of Marketing and Sales. I rollen kommer du även jobba korsfunktionellt med hela BookBeat. Utöver det kommer du ha ett nära samarbete med externa partners, exempelvis byråer, konsumenttjänster, förlag och influencernätverk. Arbetsplatsen kommer främst vara på BookBeats huvudkontor i Stockholm på Sveavägen 56, rollen kommer även innebära resor till Tyskland för att träffa lokala partners.

Arbetet innebär att:

  •     planera, genomföra och följa upp olika typer av marknadskampanjer / kanaler
  •     upprätta, underhålla och utveckla partnersamarbeten
  •     driva digital marknadsföring / performance marketing som email marketing, Google Adwords

Vi tror att du har:

  •     arbetat med digital marknadsföring, försäljning eller liknande uppgifter i upp till tre år
  •     en relevant utbildning med inriktning mot marknadsföring och kommunikation

Vi söker dig som:

  •     är analytisk och resultatorienterad
  •     är noggrann och strukturerad med en förkärlek för data och siffror
  •     är självgående
  •     har tyska som modersmål, med grundläggande kunskaper i svenska
  •     är bra på att uttrycka dig i tal och skrift

 

Rekryteraren för denna roll är Niclas Sandin, Acting Head of Marketing and Sales på BookBeat. Vid frågor, kontakta Rosanna Viitasalo på rosanna.viitasalo@bookbeat.com, People Operations – Team Support på BookBeat.

APPLY FOR THIS JOB