Minimax Fire Solutions lnternational sucht schwedischsprachige/n Koordinator/in (m, w, d) für Administration und Verkauf

Brandskydd erbjuder många möjligheter. Mini max har varit ett av de ledande varumärkena inom brandskydd i över 120 år. Minimax Viking-koncernen sysselsätter omkring 9,500 medarbetare över hela världen och omsätter 1,9 miljarder euro årligen. Koncernen är ett av världens största brandskyddsföretag och driver flera egna forsknings-, utvecklings- och tillverkningsanläggningar. Minimax levererar skräddarsydda lösningar för bilfabriker, kraftverk, logistikcenter, kontorsbyggnader, datacenter och fartyg och erbjuder ett omfattande utbud av tjänster även efter installation av brandskyddssystem.

Upptäck ett nytt yrkesperspektiv och bli en del av vår nya verksamhet i Göteborg. 

Dina arbetsuppgifter

  • Hantera inkommande förfrågningar samt uppdatera och kontrollera stamdata 
  • Sammanställa orderbekräftelser och underhållsavtal 
  • Kalkylera och skicka offerter 
  • Kontrollera inkommande betalningar och transaktioner 
  • Administrativa uppgifter och kundservice via telefon 
  • Affärsmässigt stöd 

Din profil

  • Avslutad handelsutbildning eller flera års affärserfarenhet med teknisk bakgrund 
  • Goda kunskaper i MS Office 
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift 
  • God organisations- och kommunikationsförmåga 
  • Strukturerat, självständigt och tillförlitligt arbetssätt 
  • Hög motivation och stark prestationsvilja 
  • Flexibilitet och förmåga att arbeta i grupp 

Vi erbjuder

  • En framtidssäker arbetsplats i ett internationellt företag 
  • Prestationsrelaterad ersättning 
  • Intensiv introduktion till dina framtida arbetsuppgifter genom intern utbildning 
  • Kollegialt arbetsklimat 
  • Arbete i ett fast team 
  • Tjänsten kan tillsättas på heltid eller med en arbetstid på 25-30 timmar/Vecka

Ansökningar till:
Minimax Fire Solutions lnternational GmbH
Claudia Klöfkorn
via e-post till KloefkornC@minimax.de 

Vi ser fram emot din ansökan.