BookBeat sucht einen Performance Marketing Specialist (m/w/d) für Deutschland

På BookBeat stärker vi nu upp marknadens bästa team med en tysktalande supertalang som brinner för digital marknadsföring, ständigt spinner

på nya sätt att rekrytera kunder och älskar att optimera!

 

Har du ett brinnande intresse för digital marknadsföring? Är du en datadriven "doer" med flytande kunskaper i tyska? Spinner du ständigt på nya sätt att rekrytera kunder? Då kan du vara just dig vi söker till rollen som vår Performance Marketing Specialist Germany!

BookBeat har redan blivit den populäraste obegränsade tjänsten för ljudböcker på den tyska marknaden, men vi är bara i början av vår tillväxtresa. Under de närmaste åren är målet att fortsätta växa kraftigt och få hundratusentals tyskar att börja använda vår tjänst. För att lyckas med det bygger vi marknadens bästa team som ska öka vår kännedom och få fler att testa BookBeat, och som nästa steg stärker vi upp med en tysktalande supertalang till rollen som Performance Marketing Specialist Germany!

Som BookBeats Performance Marketing Specialist Germany kommer din uppgift vara att upprätthålla en bra förståelse för våra affärsmål och att planera, utveckla, analysera, följa upp och förbättra annonseringen i enlighet med dem. Du kommer att arbeta med säljdrivande annonsering på den tyska marknaden och vara med i allt från kreativ idé till genomförande och utvärdering. Som vår nästa kollega har du därför en relevant högskoleutbildning i bagaget, och vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av att jobba med försäljningsdrivande annonsering inom hela det digitala landskapet.

Rätt personlighet, inställning och driv är ändå det viktigaste för att utvecklas hos oss, och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen ser vi att du är resultatinriktad, nyfiken och sporras av att testa nytt. Du vill ständigt optimera, grottar gärna ner dig i uppgifter och är skicklig på kommunikation, i både tal och skrift. Analys och uppföljning ligger dig varmt om hjärtat, samtidigt som kreativitet präglar ditt framtagande av kampanjer.

Som vår nästa kollega blir du del av ett marknads- och försäljningsteam fyllt av marknadsförare, designers och analytiker. Närmast kommer du att arbeta med det tyska marknadsteamet samt BookBeats Growth Marketers. I rollen jobbar du även tvärfunktionellt med hela BookBeat. Du rapporterar till Head of Marketing and Sales.

Rollen innebär att:

  • planera, skapa och optimera kampanjer över olika kanaler med fokus på programmatiska plattformar, Facebook och Instagram, partnersamarbeten, Google Ads, nyhetsbrev etc.
  • mäta, utvärdera och rapportera resultat

Vi tror att du har: 

  • minst två års erfarenhet av liknande arbete
  • goda kunskaper i att planera och hantera försäljningsdrivande kampanjer inom hela det digitala landskapet med fokus på sociala medier (Facebook, Instagram, Linkedin), Google Ads (Search, Display, Youtube) och programmatisk annonsering
  • god förståelse och erfarenhet av att jobba i Google Analytics
  • jobbat med A/B tester för optimering mot försäljningsmål samt kommunikation till olika målgrupper 
  • goda kunskaper i Excel och övriga delar av Office-paketet

Vi söker dig som:

  • är resultatorienterad och analytisk, med en förkärlek för siffror och data
  • är strukturerad och noggrann
  • är självgående och nyfiken
  • uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på tyska, svenska och engelska

Vid frågor är du välkommen att kontakta Head of Marketing & Sales, sofia.eriksson@bookbeat.com

APPLY FOR THIS JOB