Lönekonsult

Är du en junior lönekonsult idag och vill utvecklas i ett team med stark servicekänsla? Eller är du kanske mer erfaren inom lön och letar efter en ny utmaning i en internationell miljö? Tysk-Svenska Handelskammarens avdelning Lönetjänster söker en lönekonsult till ett växande team i Stockholm!

Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den naturliga tjänste- och serviceorganisationen för industri- och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige. Tysk-Svenska Handelskammaren tillhör det globala nätet av tyska utlandshandelskamrar, AHK, och är med cirka 1 150 medlemsföretag och knappt 60 medarbetare i Stockholm samt Malmö den största utlandskammaren i Sverige.

Arbetsuppgifter

I dina dagliga arbetsuppgifter ingår löneberedningar, arbetsgivardeklarationer, betalningsservice, statistik, rådgivning och information samt hantering av skattepliktiga och skattefria förmåner och rapportering av tjänstepension. Utöver det är hanteringen av utländska arbetstagare med SINK- och A1-intyg samt dokumentation del av ditt dagliga arbete.

Kvalifikationer

Du har i något år arbetat med löner på redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning och kan självständigt hantera löneuppdrag. Du kommer att rapportera till avdelningschefen och ska kunna tala och skriva svenska flytande. Kunskap i tyska är en fördel då en stor del av kundkommunikationen sker på tyska.

Som person är du glad, positiv, strukturerad och noggrann, och du uppskattar samarbete mellan kollegor. Du har en stark servicekänsla och även förmågan att se fler och nya affärer. Du har lätt för att jobba med gemensamma rutiner, har ett transparent arbetssätt och tvekar inte inför nya utmaningar. Du är en van datoranvändare och att jobba med Officepaketet tillhör din vardag. Har du erfarenhet av att jobba med Hogia Lön Plus, Flex HRM och Fortnox ser vi det som meriterande.

Utbildning

Du har en ekonomisk utbildning eller motsvarande samt något år dokumenterad yrkeserfarenhet som löneadministratör eller lönekonsult.

Vi erbjuder

Tysk-Svenska Handelskammarens kontor är belägen på Valhallavägen i Stockholm, i ljusa och moderna lokaler. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både tysk och svensk kultur.

På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så fort som möjligt eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via denna länk. Vi arbetar med löpande urval.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-ansvarig Franziska Anderson eller Torsten Böke på Lönetjänster.

Kontaktperson

Torsten Böke

Lönetjänster

Telefon

+46-8-665 18 69

Kontaktperson

Franziska Anderson

HR-ansvarig

Telefon

+46-8-665 18 53