Lansering av German Swedish Tech Forum

Tysk-Svenska Handelskammaren och IVA lanserar gemensamt German Swedish Tech Forum den 31 januari. Hedersgäster vid upptaktsevenemanget är Tysklands förbundskansler Angela Merkel, Sveriges statsminister Stefan Löfven och näringsminister Mikael Damberg.

Tysklands förbundskansler Angela Merkel och Sveriges statsminister Stefan Löfven

Syftet med det bilaterala innovationsforumet är att skapa en varaktig plattform för kunskaps- och erfarenhetsutbyte samt ge möjligheter för nätverksbyggande. Näringslivets digitalisering står i fokus för forumets arbete.

Bland upptaktsevenemangets övriga talare finns Siegfried Russwurm, medlem av koncernledningen för Siemens AG, Johan Söderström, vd ABB Sverige, Helmut Schönenberger, som leder en av Europas mest spännande inkubatorer – UnternehmerTUM GmbH i München, samt Lena Miranda, vd för Mjärdevi Science Park i Linköping. I anslutning till forumet delas även priser ut i IVA:s företagstävling Smart industri.

Programmet kommer att hållas på engelska och moderator för eftermiddagen är Therese Larsson Hultin, SvD Näringsliv.

Registrering

Öppnande av German Swedish Tech Forum

Välkomstord
Björn O. Nilsson, vd IVA
Olof Persson, ordförande Tysk-Svenska Handelskammaren

Hedersgäster
Angela Merkel, Tysklands förbundskansler
Stefan Löfven, Sveriges statsminister
Mikael Damberg, Sveriges närings- och innovationsminister

Presentation av German Swedish Tech Forum
Olof Persson, ordförande Tysk-Svenska Handelskammaren

Digitaliseringens utmaningar för industrin
Prof. Dr. Siegfried Russwurm, medlem av koncernledningen för Siemens AG
Johan Söderström, vd ABB Sverige

Kaffepaus

Gränsöverskridande broar för kunskapsöverföringen
Dr. Helmut Schönenberger, vd UnternehmerTUM GmbH, München
Lena Miranda, vd Mjärdevi Science Park

Prisutdelning av IVA:s Smart industri-pris

Buffé och mingel

Evenemanget är exklusivt för inbjudna gäster.

Malin Johansson

Kommunikationschef